ASADA Yoshikazu によって開始されたディスカッション

2024年2月に長崎国際大学で行われるMoodleMoot Japan 2024において、2023年度の年次総会を実施いたします。

開催日時:2024年2月17日(土) 16時半〜

開催場所:長崎国際大学 1号館 1101号室

議事次第:添付の通り

議事次第について、送付いたします。

なお、規約・細則の改正に関する内容等については、事前に項目が確認できるよう、共有させていただくことを検討しております。

2023年3月7日(火)23:59 に締め切らせていただいた理事の信任投票の結果をお知らせいたします。

定足数17としての投票があり、全員からの信任の回答をいただきました。これを受けて、2023年度版の理事のリストを修正公開しました。

https://moodlejapan.org/mod/page/view.php?id=3152

We are pleased to announce the results of the vote of confidence for the Board of Directors, which closed at 23:59 on Tuesday, March 7, 2023.

A quorum of 17 voted, and we received responses of confidence from all. In response to this, we have published a revised list of the 2023 edition of the Board of Directors.

https://moodlejapan.org/mod/page/view.php?id=3152

日本ムードル協会 会員のみなさま ( ※english is below)

日本ムードル協会 会長の淺田です。

昨日(2月28日)の正午にて、理事の立候補期間を終えました。この結果を元に、以下の理事体制を提案いたします。

=====

  • ASADA Yoshikazu
    • 会長 / President
  • SHIRAI Tatsuya
    • プログラム、副会長 / Program,   Vice President
  • RAWSON Thom
    • 研究開発(R&D)、副会長 / R&D, Vice President
  • HINKELMAN Don
    • 英語広報, 渉外担当 / English Public Relation, liaison
  • COTTER Matthew
    • オープンコースウェア / Open Courseware
  • MEADOWS Martin
    • オープンコースウェア + MAJ MoodleNet / Open Courseware Awards & MAJ MoodleNet site
  • YOSHIBA David C
    • ベストイノベーション / Best Innovation
  • HOLLOWELL Jason
    • スポンサーコーディネート / Sponser Coordination
  • KAGOYA Takahiro
    • 研修・広報 / training・Japanese PR
  • WHITE Bill
    • 研修・イベント / training・event
  • SAEKI YAGI Machiko
    • 会計 + プロシーディングス / Treasurer + Proceedings
  • SAITO Jun
    • 会員 + 事務局業務(外注等がなされていないもの) / Membership + Secretariat (which is not outsourced)
  • HARADA Hiroyuki
    • サーバ管理 / Server Administration
  • SOULIER Aurelie (from Moodle HQ)
    • Moodle community engagement lead,  投票権なし(non-voting)

====


この理事体制をお認めいただけた場合、淺田は会長職として2期目となります。特に2022年度、会員のみなさまにご迷惑をおかけしてしまった分の改善を実施したうえで、会長職終了につなぎたいと考えております。また、プログラムやR&Dを担当いただいていた理事の方々の退任にともない、MAJの運営と合わせて組織体制の整備を進めることも検討しております。このため、本リストにて信任いただいた場合も、運営にご協力いただける方の募集は継続的に実施していきたいと考えております。

以上の点もご理解いただいたうえで、会員のみなさまにおかれましては、本体制に関する信任投票を以下のURLより行っていただければと思います。

https://moodlejapan.org/mod/questionnaire/view.php?id=3129

・投票期間は 3月1日(正午)〜3月7日(23:59)といたします。

・通常、総会においては「出席者」を定足数とした投票を行っております。このため、この投票期間においては、「投票いただいた方」の数を定足数として扱わせていただきたいと思っております。


Dear Members of the Moodle Association of Japan

This is Asada, President of the Moodle Association of Japan.

Yesterday, February 28th, at noon, the candidacy period for the Board of Directors was closed. Based on the results, I would like to propose the following board of directors.

=====

  • ASADA Yoshikazu
    • 会長 / President
  • SHIRAI Tatsuya
    • プログラム、副会長 / Program,   Vice President
  • RAWSON Thom
    • 研究開発(R&D)、副会長 / R&D, Vice President
  • HINKELMAN Don
    • 英語広報, 渉外担当 / English Public Relation, liaison
  • COTTER Matthew
    • オープンコースウェア / Open Courseware
  • MEADOWS Martin
    • オープンコースウェア + MAJ MoodleNet / Open Courseware Awards & MAJ MoodleNet site
  • YOSHIBA David C
    • ベストイノベーション / Best Innovation
  • HOLLOWELL Jason
    • スポンサーコーディネート / Sponser Coordination
  • KAGOYA Takahiro
    • 研修・広報 / training・Japanese PR
  • WHITE Bill
    • 研修・イベント / training・event
  • SAEKI YAGI Machiko
    • 会計 + プロシーディングス / Treasurer + Proceedings
  • SAITO Jun
    • 会員 + 事務局業務(外注等がなされていないもの) / Membership + Secretariat (which is not outsourced)
  • HARADA Hiroyuki
    • サーバ管理 / Server Administration
  • SOULIER Aurelie (from Moodle HQ)
    • Moodle community engagement lead,  投票権なし(non-voting)

====

If you approve this board structure, Asada will be serving his second term as the president of the association. Especially in fiscal year 2022, I would like to make some improvements to the membership to make up for the inconvenience we have caused, and to connect to the end of my term as President. In addition, with the resignation of the board members who have been in charge of programs and R&D, we are also considering the improvement of the organizational structure as well as the management of MAJ. For this reason, we would like to continue recruiting people who can cooperate with the management of MAJ, even if they have been approved on this list.

With the above in mind, we would like to ask our members to cast their vote of confidence for the new organization at the following URL.

https://moodlejapan.org/mod/questionnaire/view.php?id=3129

The voting period is from March 1 (noon) to March 7 (23:59).

Normally, the quorum for the AGM is those present at the meeting. For this reason, we would like to treat the number of " those who voted" as a quorum during this voting period.

会員のみなさまへ( ※english is below)

日本ムードル協会会長の淺田です。

2月15日ー17日に開催されたMoodleMoot Japan 2023は、COVID-19以来はじめての対面開催として実施されました。ハイブリッドの運営方法を含めて直前まで情報が整理しきれておらず、みなさまにご迷惑・ご心配をおかけしてしまったこと、改めて深くお詫び申し上げます。

さて、会期中に行われた総会において、理事の選出等に関する情報の不十分さのご指摘がありました。この点も情報公開の不十分さとして、深く反省している点となります。そこで、本年度において、以下のスケジュールにて理事の選出・信任の実施をさせていただければと考えております。

1)会長・副会長の役職を含めた、理事への立候補:2月20日(正午)〜2月28日(正午)まで

  • 理事に立候補するための有資格者は個人会員と、団体会員からの代表者、となります(規約IV-2)
  • 会員ページ( Members Area 2022年度 コース )に設置するアンケートモジュールにて実施いたします。

https://moodlejapan.org/mod/questionnaire/view.php?id=3128

2)最新理事立候補者リストに対する選挙または承認:3月1日(正午)〜3月7日(23:59)

  • 会員ページに設置する投票モジュールにて実施いたします。※URLは3月1日に通知いたします
  • 通常、総会においては「出席者」を定足数とした投票を行っております。このため、この投票期間においては、「投票いただいた」方の数を定足数として扱わせていただきたいと思っております。


Dear Members   

My name is Asada, President of the MoodleMoot Japan Association. 

MoodleMoot Japan 2023, held February 15-17, was the first face-to-face meeting since COVID-19. We apologize again for the inconvenience and concern caused by the lack of information, including the operation of the hybrid, until just before the event.

Now, at the general meeting held during the session, there was a suggestion that information regarding the election of board members, etc. was inadequate. This is another point that we deeply regret as a lack of information disclosure. Therefore, we would like to implement the following schedule for the election and credentialing of the Board of Directors in this fiscal year.

(1) Candidates for the Board of Directors, including the positions of President and Vice President: February 20 (noon) to February 28 (noon) 

  • Persons eligible to become officers shall include both individual members and designated representatives of institutional members. (Constitution IV-2)
  • The survey will be conducted via the survey module to be placed on the membership course ( Members Area 2022年度 ) . 

https://moodlejapan.org/mod/questionnaire/view.php?id=3128

(2) Voting for the candidates of directors: March 1 (noon) to March 7 (23:59) 

  •  Voting will be conducted via the voting module on the members' course. *URL will be notified on March 1.
  • Normally, voting at the General Meeting is quorum on attendance. Therefore, during this voting period, we would like to treat "the number of votes" as the quorum.